Felanmälan
Vill du göra en felanmälan? Gör ditt val enligt nedan:
Frågor och svar:
Om ni har problem med er uppkoppling (internet) finns det några saker ni själva kan kontrollera innan ni gör en felanmälan till Allicon avseende fiberfastighetsnätet:
-
Prova först att starta om routern, det löser många vanliga problem:
•Stäng av den (dra ut strömmen)
•Vänta i 20 sekunder
•Starta den igen (tillbaka med strömmen)
•Vänta i minst 15 minuter innan ni testar tjänsten igen.
Kvarstår felet efter ovanstående felsökning? Gå vidare med en felanmälan.
-
För frågor om status för ett pågående felärende eller förfrågan om servicearbete går det alltid att kontakta oss via vår kundservice på telefonnummer +46 (0)8 428 45 850
Var beredd att uppge det ärendenummer som ni blivit tilldelad för det aktuella ärendet.
Felanmälningar hanteras i enlighet med avtalad servicenivå.
-
Säkerställ alltid att felet inte ligger i internetleveransen från er internetleverantör innan ni gör en felanmälan på fiberfastighetsnätet.
Sannolikheten är större att det är driftstörning hos leverantören, än att fibernätet är brustet.Kvarstår felet efter ovanstående felsökning? Gå vidare med en felanmälan.
Är du ModernLink kund?
För felanmälan av internettjänst från ModernLink finns det en genväg nedan: